שאלות ותשובות בטהרה

שאלות ותשובות נבחרות בענייני טהרה

שאלה:

שלום הרב, אני מניקה חצי שנה, לא קבלתי מחזור מאז הלידה אבל מידי פעם יש כתמים על התחתונית. מאתמול יש לי כתמים והיום בבוקר כשנגבתי זרקתי את הניר ואז ראיתי דם על היד. נראה לי שהיה גדול מגריס. האם נאסרתי?

תשובה:

טהורה, משום שהכתם אחר שנמצא ע"ג הנייר טהור הוא (בעצמותו) ונשאר טהור אף אחר שעבר למקום אחר (הגוף) כיון שאין טומאה מתחדשת בו.

שאלה:

שלום וברכה, האם מותר בשבת למרוח קוטל זרע על הדיאפרגמה?

תשובה:

מותר, ועדיף להניח בנקודות קטנות רבות במקום למרוח.

שאלה:

שלום הרב. אני… בת 32  נשואה 10 שנים. חודש וחצי אחרי לידת בת חמישית. עד היום לקחו לי כמה חודשים טובים להיטהר אחרי כל לידה.כתמים.כתמי סרז'ט. הפעם ב"ה הצלחתי להיטהר מהר. התחלתי לקחת סרז'ט 3 ימים לפני המקווה.ומיד אחרי שחזרתי מהמקווה בניגוב טישו צבעוני היה כתם. מאז- כבר 4 ימים אני עם כתמים. בניגוב על טישו ושני כתמים על מגניות  (שמרתי אותם) נשמח לדעת מה דינם של הכתמים האלו?  ומה אנחנו צרכים לעשות? נוכל ויש צורך להתקשר אל הרב? תודה רבה רבה! 

תשובה:

את טהורה!!!

שאלה:

שלום הרב, שכחתי לעשות הפסק לפני שקיעה, אלא עשיתי ממש בשקיעה( לפי הזמנים בלוח) השאלה אם אפשר לסמוך על בדיקה עם מגבון לח שהתבצעה במהלך היום.. ולומר שהיא ההפסק? תודה

תשובה:

גם מצד השקיעה וגם מצד המגבון לח – הועיל ההפסק

שאלה:

שלום כבוד הרב, המחזור מאחר לי כבר שבועיים. אתמול בשישי בערב ראיתי כתם קטן בגוון של חום על התחתונית, הכנסתי מגבון לבדוק אם זה ווסת והמגבון יצא נקי מלבד נקודה קטנה אדומה. ולכן בשישי בלילה נמענו מיחסי אישות. למחרת בבוקר לא קיבלתי מחזור(בדרך כלל העונה שלי זה בשעות היום) ועכשיו גם הופיע לי כתם חום על תחתונית. אוכל לשלוח לך תכתמים בוואטסאפ ?

תשובה:

טהורה.

שאלה:

סליחה על הנדנוד… יש איזושהי אפשרות לטבול מוקדם יותר ממה שצריך? אני ובעלי נוסעים שבוע הבא לבית מלון מחמישי עד מוצ"ש ועדיין לא עשיתי הפסק טהרה…
יש מה לעשות בנידון? היום אני ביום החמישי. בדר"כ אני עושה הפסק ביום השביעי. לא ממש הסתכלתי על צבעים. הדימום הגדול מפסיק אחרי שלושה-ארבעה ימים. 

תשובה:

אם תוך 3-4 ימים הדימום העיקרי/הגדול נפסק. כדאי לשטוף מספר פעמים. ולנסות כמה פעמים הפסק. עד שיצא ללא דם. כלומר, כבר כעת !!!שלפחות תוכלי לטבול ביום שישי הבא. חודש טוב.

שאלה:

אני שואלת לגבי הפוסקים שהרב מסתמך עליהם על מנת להבין. משום שרבות שואלות אותי. חלקן הולכות אחר הרב אך לא מבינות. מיהם הפוסקים החרדים שעליהם הרב מסתמך? סליחה על השאלה.

תשובה:

תצייני איזה מקרה ואציין לך. כעיקרון מסתמך על הרבנים: אויערבך זצ"ל, אלישיב זצ"ל, ואזנר זצ"ל, קרליץ שליט"א, נויבירט זצ"ל, ועוד ועוד…בכל מקרה והנסיבות שלו והרב הפוסק זאת.

שאלה:

סרוגייט – מטפלת מינית לגברים היא בת 68 (ואומרת שרבנים מבני ברק מפנים אליה גברים לטיפול בתנאי שהאשה תטבול קודם לכן) שיש להם שפיכה מוקדמת… מה דעת הרב/ההלכה על זה?

תשובה:

לא מאמין לאשה זו. היא שקרנית. בבני ברק/פרדס כץ יש אנשים שלאו דוקא רבנים אלא פושעים. עדיף לה לתלות את תאוותיה בהסכמת רבנים.

שאלה:

מהן תופעות הלוואי של גלולות שיש להן השלכה שלילית מבחינה הלכתית מעבר לכתמים מה עוד?

תשובה:

(1) כתמים כשלעצמם על (סדין/מגבת) לבן המקבל טומאה; (2) כתמים בכמות מרובה אפילו בלי הרגשה = וסת; (3) כתמים שמונעים אפשרות לבדוק בדיקות חובה בראשון ושביעי ובעיקר הפסק טהרה; (4) כתמים ביום הוסת – אף שטהורים מונעים אפשרות בדיקה בעונת פרישה; (5) כתמים ביחסי אישות שנמצאים על איבר של הבעל = עד בדיקה; (6) כתמים המקדימים לוסת – מסבכים מי שרגילה להשתמש בטמפון כשיוצאת מהבית (למנוע הפתעות) ומופתעת שרק הכתמים הופיעו על הטמפון (כמו עד בדיקה שלא בעונת הוסת) ולא הגיע הוסת; (7) מונעים יחסי אישות (גם הלכתית=מצות עונה גם אישית); (8) כתמים מקדימים שגורמים להסתבך בקביעת יום הוסת המדויק (לענין פרישה בחודש הבא; קביעת וסת; עקירתו); (9) כתמים מהורמונים (לשיטות מסוימות) נחשבות כוסת = פעילות הורמונלית (הרב יעקב אריאל שליט"א (ו…הגרש"ז אויערבך זצ"ל?); (10) בעקיפין: (לחלק מהשיטות) אינה יכולה לצאת עם אמצעי היגיינה (טמפון/פד) לרה"ר בשבת במקום שאין עירוב (בעיקר בחו"ל שאין עירוב). יכולה להעביר למשתתפות הקורס או לחבירות. נקודות אלה בעלות משקל הן בזמן בחירה בין סוגי אמצעי מניעה (שאינן בדיאפרגמה וחלק מהן אינן בהתקן תוך רחמי).

שאלה:

שלום כבוד הרב, אני… כלה שמתחתנת עוד שבועיים בעז"ה, יש לי שאלה בנוגע הטבילה- יש לי צמיד מרוקאי שלא  ניתן להורידו מהיד, ואני עונדת אותו במשך כשלוש שנים לפחות ברציפות. ברצוני לדעת האם אוכל לטבול איתו במקווה כך שהוא לא יהווה חציצה. כמו כן, גם לגבי נזם- מה ניתן לעשות כאשר בכל פעם שאני מורידה מתחילה להתפתח דלקת? אציין כי גם את הנזם אינני נוהגת להוריד (אם כי לעיתים רחוקות אני מחליפה בין מס' נזמים שונים..) שניהם רפויים. תודה לרב…

תשובה:

יכולה לטבול איתם. כמובן, כשהמקום נקי. מז"ט!

יש לכם שאלה ? מוזמנים לפנות אלינו!